BOČNÍ VENTILAČNÍ SYSTÉMY
Místo malých oken postačí otevřený bok stáje, který je následně osazen bočním ventilačním systémem. Toto řešení umožňuje zcela otevřít nebo uzavřít celý bok stáje a regulovat tak, spolu s větrací štěrbinou, proudění vzduchu. Ovládání může být buď mechanické, pomocí navijáku, nebo elektrické – s případným automatickým řízením pomocí meteostanice. Realizujeme 6 typů bočních ventilačních systémů:
Máte zájem o naše boční ventilační systémy? Pošlete nám nezávaznou poptávku!
BOČNÍ VENTILAČNÍ SYSTÉM TYPU D
Boční ventilační systém typu D je nejvyspělejším zpracováním bočního odvětrávání. Vyznačuje se především tím, že se zcela odlišuje od ostatních. Plachta se roluje na hřídel na požadovanou výšku, a dále se systém může vertikálně pohybovat. Systém tak slouží nejen k odvětrávání, ale také ke stínění. Další nespornou výhodou je absence podpůrných sítí, které jsou nahrazeny masivními profily opatřenými gumou, které slouží jako vedení a opora celého systému.
FOTOGALERIE
BOČNÍ VENTILAČNÍ SYSTÉM TYPU B
Boční ventilační systém typu B je v dnešní době nejpoužívanějším řešením bočního odvětrávání. Plachta je v horní části zavěšena na ocelových lankách, a ty jsou napojeny k hlavnímu lanu, které se navíjí přes vodicí kladky na bubínek u motoru. Tímto způsobem je zajištěn vertikální pohyb. Ve spodní části je na plachtě navléknutá hřídel propojená s motorem. Ve chvíli, kdy je plachta v pohybu, se současně ve spodní části otvoru plachta navíjí. Plachta se tak nešpiní a je při úplném či částečném uzavření neustále našponována.
FOTOGALERIE
BOČNÍ VENTILAČNÍ SYSTÉM TYPU C
Boční ventilační systém typu C funguje na principu otevírání odspodu. V horní části je plachtová výplň zafixovaná v hliníkové liště a ve spodní části plachty je nasunutá hřídel. Tato hřídel je poháněna elektrickým pohonem. Tím, jak se hřídel otáčí, se mění výška zakrytí otvoru.
FOTOGALERIE
BOČNÍ VENTILAČNÍ SYSTÉM TYPU A
Boční ventilační systém typu A byl donedávna nejoblíbenějším systémem pro odvětrávání stájí. Jeho funkčnost ověřilo více než 20 let praxe. Plachta je v horní části zavěšena na ocelových lankách, a ty jsou napojeny k hlavnímu lanu, které se navíjí přes vodicí kladky na bubínek u motoru nebo mechanického navijáku. Tímto způsobem je zajištěn vertikální pohyb. Ve spodní části je plachta pevně připevněna k parapetní fošně. Při pohybu plachty se ve spodní části plachta skládá na parapet. Nedílnou součástí systému je opěrná síť, která slouží jako opora plachty při zhoršených povětrnostních podmínkách.
FOTOGALERIE
BOČNÍ VENTILAČNÍ SYSTÉM TYPU E
Boční ventilační systém typu E pracuje na principu otevírání odspodu. V horní části je plachtová výplň zafixovaná v hliníkové liště. Plachta je ve střední části opatřena kedrem, který slouží k osazení do navíjecí hřídele. Díky poloze středové navíjecí hřídele se plachta navíjí dvakrát rychleji. Spodní část systému je osazena hřídelí, která zajišťuje napnutí plachty. Prostor mezi plachtou a terénem je vytěsněný pomocí navařeného límce. Vertikální pohyb systému vymezují opěrné vnitřní a vnější profily s PVC profilem, který chrání plachtu proti prodření.
FOTOGALERIE
BOČNÍ VENTILAČNÍ SYSTÉM TYPU F (POLYKARBONÁTOVÉ STĚNY)
Dutinkový polykarbonát se u zemědělských
staveb pro chov skotu používá nejen jako prvek střešních plášťů, ale i jako materiál pro opláštění obvodových stěn stájí a dalších doprovodných staveb. Naše firma dodává polykarbonátové desky různých rozměrových a konstrukčních provedení. Nejčastěji polykarbonátové stěny instalujeme do čekáren a dojíren, tedy tam, kde je vyžadována větší tepelná izolace. Do stájových objektů se instalují desky s různou propustností světla. Polykarbonátové stěny se ovládají pomocí manuálního navijáku nebo elektropohonu.
FOTOGALERIE
DOPLŇKY K BOČNÍM SYSTÉMŮM
KARI SÍTĚ
Kari sítě se instalují před samotné obvodové stěny, a vytvářejí tak ve stájích bariéru mezi zvířetem a plachtou, která je součástí bočního ventilačního systému. Díky nim se skot k plachtám nedostane, a nemůže je poničit.
VÝDŘEVA PRO BOČNÍ VĚTRACÍ SYSTÉMY A až F
Výdřeva se skládá z fošen nebo konstrukčních hranolů (KVH) a slouží k uchycení technologických prvků bočních ventilačních systémů. Rozměrové parametry výdřevy vycházejí z typu použité plachty a velikosti bočního otvoru. Fošny a hranoly jsou hoblované a impregnované. Na přání zákazníka je možné fošnu nahradit ocelovým prvkem.
KRAJOVÉ PLACHTOVÉ ZAKONČENÍ PRO BOČNÍ VĚTRACÍ SYSTÉMY VŠECH TYPŮ
Tento prvek zabraňuje podfouknutí plachty a navíc chrání motory a pojezdový systém před vnějšími povětrnostními vlivy.